Monday, October 10, 2011

congrats faruq encem n good luck acop macho hahaha

hai sumer..kali ni nk story pasal dua org adik aku ni..yer adik aku ramai..kalau nk citer pasal sumer sekali berjela2 plak panjang karangan ni..dah la xde markah..membazir je,xpe..sampai turn diorg nti aku citer la..aku ada 9 adik..sabo yer haha..
kali ni nk citer pasal adik no 4 n no 5 or anak HJ MOHD HALID & HAJAH MUNIRAH yang ke 5 n 6. Both of them lelaki..beza 3 tahun je..kalau tgk dr segi rupa..mmg jauh beza..mmg xmcm adik beradik langsung..sorang ala2 arab(ikut belah atuk zaid kot) n si adik plak sesat mana ntah jadi rupa cam cina(ni plak maybe ikut belah atuk tikah)..jadi bile muka dah lain,perwatakan n segalanya tentang mereka memang la mcm langit n bumi..diorg ni pun takle sekepala sangat. si abang lebih lay low n cool je..ustaz la katakan hehe tapi si adik..hmm,mmg agak keras kepala...n snobbish skit..yela,dah rezeki dia dlm my siblings..dia la yang pandai sket..dr kecik sampai beso dapat straight A's je.masuk sekolah best,g KMB n now study kat oversea plak..
si abang ni tak kurang hebat gak..rekod pertama yang dapat 5A masa UPSR dlm family disandang oleh beliau...masa tu seyes xcaya..sebab Faruq ni cool je..takde la rajin study sangat,markah pekse pun ala2 je..tup2 UPSR dpt 5A..kembang kempis gak la idung parents aku time tu hehe...pastu dia sambung kat SMA Maahad Muar..kira sekolah yang hebat gak la kat muo tu..now dah dapat jadi sekolah kluster dedengonyer...PMR n SPM dia pun dasat..pekse Darjah Khas pun dasat..among da best student kat Muo(kembang kempis lagi hidung parents aku haha)pas abis SPM dia further kat UM..tu dia,bukan calang2 U dia g..UNIVERSITI MALAYA..at least takde la kat dinding umah aku kat kg tu penuh gambo convo UIA n UiTM je..mana taknye,aku n Huda - UIA..Luqman n Topx UiTm..bosan!haha
jadinyer...berbalik pada tujuan asal..2-3 minggu ni parents aku mmg ulak alik KL je..23rd Sept kitorg g anto Acop fly g Ireland..dia g study kat ROYAL COLLEGE of SURGEONS in IRELAND(RCSI) kat Dublin, Ireland. Hm..jauh nye la g study..akak2 n abg2 ko study kat Mesia je..huhu..tapi,tumpang berbangga la ngan dia..at least dia berjaya mengorak langkah setapak lagi ke hadapan tuk mencapai cecita dia untuk menjadi seorang doktor(wah..dah mcm ayat karangan SPM dah ni haha) masa anto tu..mcm2 pesanan makabah tuk acop..n kami adik beradik pun turut sama berpesan..yelah,pasni dah jauh di mata kat negara org..pepandai la jaga diri ye dik..n jangan lupa kat kitorg kat mesia ni ^_~


this pic was taken masa anto Asyraf kat KLIA..family pokde ngan cikwa pun ada ^_^





acop ngan mak+abah+mokde n pokde..





oklah..cukup pasal Asyraf..2 now aku nk citer pasal my dear brother Muhammad Faruq plak. Last week convo dia ..dah grad dah adik aku sorg ni..so kami pun g la meraikan kejayaan beliau yang berjaya mengenggam segulung ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (wah..ayat karangan lagi!)..eventho hari tu cuaca hujan..tapi alhamdulillah..semua nye berjalan lancar ^_^
ni la dia Muhammad Faruq..tahniah bro! hoho

wajah bangga mak abah..yerla,parents mana yg xbangga meraikan kejayaan anak2 kan..najah kata dia nampak abah nangis masa nampak Faruq..sob2..mesti dia terharu gaknye..tenkiu abah..tanpa abah ngan mak x mungkin kitorg berpeluang jejak kaki kat U n berjaya wif flying colours..huhu..ingat lagi kata2 mak.." Dulu mak xdapat nk masuk U..atuk x mampu..tapi mak nk pastikan semua anak2 mak dapat masuk U.." Now,alhamdulillah..7 dr 10 anak2 mak dah masuk U. 5 org dah grad. 2 org baru masuk U( Najah kat Uia(uia lagi?) n Acop kat RCSI) n lagi 3 insyaAllah akan menyusul pas diorg habis sekolah menengah nnti..INSYAALLAH, AMIN!

n mcm bese..nk interframe gak..haha first time g convo UM haha

so..buat adik2 aku Faruq,tahniah n semoga berjaya dalam fasa seterusnya pas ni..semoga segalanya dipermudahkan..AMIN! n buat Asyraf plak..jaga diri bebaik,blajar rerajin n jangan sesiakan peluang keemasan n rezeki yang Allah bagi kat ko. Semoga ko terus sukses dlm idup ko. Doa kami sentiasa mengiringi ko kat Dublin tu. Jangan lupa kat kitorg..ingat tu!
Aku pun tumpang gembira n bangga tgk kejayaan adik2..n doa aku- semoga aku dapat didik anak2 aku mcmana mak aku didik anak2 dia(kitorg la...) InsyaALLAH, AMIN!

No comments:

Post a Comment