Friday, October 21, 2011

gambate!

Final year exam sudah habis..now is the MARKING TIME!!!! dush..mau pecah pale hotak nk bagi marks especially for paper 2 n tuk kelas2 yang last tu..camne cara nk bagi lulus or at least paras2 hidung....bercinta nk wat soklan niar tak susah sangat tuk diorg n tak senang sangat tuk budak2 kelas pandai..tapi bila aku selak2 je sikit jawapan my pupils.....................huh SANGAT HAMPA ok! mcm xde apa yang lekat kat kepala diorg sepanjang aku ngajo..dlm 34 org tu..ada la 10 org je yang boleh diterima pakai..yg aku rasa nk hantuk je kepala kat dinding ada la 10 org gak,dah bg balik paper suh wat semula pun..wat bodo je,xkan la aku nk bg jawapan plak?cakap banyak,marah2 nnti sat g makbapak datang skola..aku gak yang kena...haish! kekadang tu rasa xpaham ngan parents nowadays,dulu diorg pandai n berkerjaya gilang gemilang skang..tukang kebun ke yg ngajo?diorg pandai sendiri ke?mcm xpernah skola plak....aku percaya,dlm hati setiap cikgu kat duina ni nk anak murid dia pandai..ada ke yg nk anak murid makin x pandai??ader??so..setiap tindakan tu ada rasional n relevennyer..as we r not only educating,we also nurturing..mendidik..sok2 anak2 jadi penyangak..cecikgu kat skola gak kena salahkan..anak sakit perut..cikgu gak yang salah..anak obes cikgu gak salah....hmmm,apa2 jelah!
so..harapan aku dlm 2 hari cuti ni dpt la aku siapkan tanda paper english 3 kelas ni huhuhuhu..

No comments:

Post a Comment