Sunday, October 16, 2011

my active lil' hero ^_^

hi uols..how's ur day?today is Sunday..indeed, it a really sunny day..a great day to stroll with ur love ones..but me?just lepaking at home in front of my dear lappy..hubby is working today(cam bese..it's weird kalau dia cuti huhu)
so..nk sambung tdo lelama pun xbleh,haish wiken kali ni mmg xde chance bangun lewat like past wiken..sebab yesterday got PIBG event kat skola, n today plak hubby g keje..teman dia bekpes terus dok depan lappy ni google n surfing apa ntah aku pun xtahu hahahah..
arini nk share ngan korang pasal lil' hero inside me yang super active lately ^_^ dia mmg aktif since da day i felt his first kick around my 16 weeks,the feeling mmg undefined..so happy n curious at da same time..n bersyukur sangat sebab ALLAH the most Merciful given me a chance to experience these great moments..tapi at first,it was only me can feel da kick..yerla,xkuat sangat pun..as if ada butterfly dlm pewut je..hubby cam frust sebab xleh nk felt dat kick..eleh,camne nye..he bukan most of da time around wif me pun..sik keje je..pi la rasa mesin2 tu hahahaha kejam x? start feeling da sensation masa bulan pose aritu..i was 4mths++ la masa tu kan,g terawih tu ngan dia..maybe dia pun ikut terawih skali kot hehe..n dia sangat suka kicking time i cooked for berbuka or sahur..suka makan kali ini budak bila sudah kuar nnti..(like mommy like son.haha)
ever since,the kicking and somersaults getting stronger day by day..n this time around hubby happy sebab he can feel it too..teruja dia! lelagi bila time g scan baby n dia nmpk baby gerak2..he really enjoyed it!
now i'm in my 31 weeks++ so the kicking n somersaults tu..huish,mmg la sangat terasa..even ada masa i terkejut tetiba dia tendang..kuat lak tu!sabau je la..tapi every kick brings a smile on my face as i know that he is healthy n have fun inside ^_~ skang ni,bila sampai umah..i akan dok depan tv or just lay on my bed,spend some time enjoy tgk bb gerak2..haha funny n creepy kekadang as i konon can tell what he's doing(tgh youtube banyk sangat ni..haha)tapi..bila time dia mengeliat or mengeras tu..masyaAllah ..sakit gak kekadang as i felt uncomfortable la..tapi demi awak,mommy tahan je la...huhu yg penting bb sehat,kan?
during my last prenatal visit at kk,the nurse asked me to count da baby's movements..hmm..kalau he moves less than 10 times a day from 9am till 8.30 pm..i have to ASAP go to the hosp as it might telling dat there will be a problem that seek attention..hopefully i will x reach dat stage la..keep on moving n do whatever u want yer,mommy xkesah..asalkan u gerak..ok dear?sebab mommy find it was so cute to see u move around ^__________^ ur dad pun feel da same way tau..lelagi bila pepagi dia rasa my tummy keras semacam je hehe..n bila pegang2..baby g tempat lain hehehhehhe..so cute!seyes tak tipu..for my friends yg hv the experiences mesti fully agreed wif me..kan?
there were some says that..the coming weeks i may feel less movements as da baby is getting bigger n there will be less space for him to move..hmm?btol ke..maybe kot.so..gonna miss da kicking n somersaults moments then..xpela,as long as he is healthy.. is already fine for me.
SO..for my unborn hero,keep growing healthily yer..mommy will keep giving u as many nutrients for u to grow..mommy n dad cant wait to see u actually.. eventho the nerves really crack us up..hoho..love u muah3x

1 comment:

  1. RIndunya nak ada baby kicking inside me... hwaaa.... Doakan yer..

    ReplyDelete