Monday, May 16, 2011

~SELAMAT HARI GURU~

Tanggal 16 Mei setiap tahun adalah satu hari yang amat bermakna buat semua insan yang bergelar GURU@ CIKGU..sebab?yela..pada hari ni la mereka disambut dengan meriahnya oleh pihak sekolah dan anak2 murid tersayang..best tau!n wat pertama kalinya,tahun ni aku sambut HARI GURU kat skola baru..SK KOTA WARISAN,SEPANG ni..sambutan hari guru kat sini memang la meriah atau bak kata org kampung aku..happening giler la..hehe..mcm2 program disusun tuk celebrate TEACHER'S DAY ni..tapi malangnya,aku lupa bawak kamera pada hari yang penting camni..hampagas tol! jadinya..nenanti la aku sedut kat sapa2 yang bawak kamera tadi..nk snap pakai hpone malas..maklum le hpon 'canggih' sangat..hahahahahahapagi tu..start assembly mcm bese,nyanyi lagu NEGARAKU,lagu NEGERI SELANGOR n lagu sekolah..pastu after bacaad doa,mula la GPK2 ni g baca perutusan dr KPPM n MP yang aku tgk hanya beberapa kerat guru n apatah lagi memurid yang mendengar apa la yang dibaca dek GPK2 tu ..adoi!then,cecikgu ni nk gak menunjuk bakat terpendam n suara2 merdu memasing ngan nyanyi koir lagu GURU MALAYSIA(aku suka nyanyi lagu ni..bersemangat aku nyanyi tadi hahahaha) n lagu tema hari guru tahun ni GURU PENJANA TRANSFORMASIPENDIDIKAN NEGARA n lagu WARISAN. pastu upacara penyampaian hadiah dr KELAB GURU DAN KAKITANGAN SKKW. nk tau apa aku dapat? ni dia....
frying pan IKEA ^_^

n ni plak dr kedai buku SKKW...
kompas kiblat..owh,sangat berguna ni...

then upacara penyampaian hadiah dari memurid plak..huish,masa ni cuaca sangat l
a panas..gagahkan diri je la diri depan tu..sib bek dapat hadiah hehehehehe
pastu plak..acara sukan tuk guru..BOWLING KELAPA N MODEL TISU..SORI,takde pics nk share huhuhu
pastu..persembahan dr guru2..ada 7 kumpulan wat persembahan..kumpulan aku wat dikir puteri..hantam sajalah labu hahahahaha

then..penyampaian hadiah pemenang2 pastu sumer gerak ke kantin bagi acara seterusnya..tukar2 hadiah n jamuan..seyesly at that time..aku rasa cam nk cepatkan je masa..coz dah xlarat dah kepala ni...nk balik!!! papepun, ALHAMDULILLAH..dapat bertahan..huh
pas makan..pe lagi,cau cin cau n excited nk balik sebab sok cuti(yeay!!!)
sampai umah..sesi membelek hadiah ngan my sister yang turut teruja tgk hadiah2 aku..hehe

ni lah hadiah2 saya...sib bek tadi naik lift sorg2 je,kalau x segan gak hihihi

pada sumer murid yang kasi hadiah2 n kad2 ni..thank you so much!!!terharu gitu..hehehe
n last but not least,buat sumer guru2 kat Malaysia ni..SELAMAT HARI GURU dan semoga kita akan terus cemerlang dalam menjalankan tugas kita mendidik anak bangsa..wah...

4 comments:

  1. cyg, tu hadiah dr kedai buku laa, bukan pengawas.huhhuhuhu

    ReplyDelete
  2. bestnye faize..mesti cikgu favourite ni..

    ReplyDelete
  3. Wah, byk nya hadiah ko dpt! Bestnya.. Terasa dihargaikan. Dulu aku bg kat cikgu yg aku suka jek. Ko mmg cikgu favorite la ni..

    ReplyDelete