Tuesday, March 29, 2011

ko mmg silap!

wah..,marah btol tajuk entry kali ni kan?yer..mmg aku marah sangat ni!nape??cecite..cecite..
camni..

** yesterday **
me:alright,class..plz send your PKSR 1's corrections!
(pupils kelam kabut hantar,n ada gak yg some of them buat muka cuak whether xsiap or xbuat corrections)
me:ok,there are just a few books here,who do sent the corrections?or should i say "didn't do the correction?"(masa ni darah aku dah mendidih dah!)
ada la 2-3 org terhegeh datang depan..among the reasons :-
pupil 1:i'm sorry teacher, i've done the corrections..but i left my book.(alasan basi!)
pupil 2:sorry teacher,i couldn't find my E1(lagi alasan basi!)
pupil 3:i'm sorry teacher, i forgot to the corrections,can i send my E1 tomorrow?(wah,bagus..mengaku..tapi,still marah gak aku ni)
tapi..ada sorg budak ni..alasan dia mmg aku xleh blah
pupil 4: i have done my corrections but i didn't do..(hah?buat ke x buat,ko jgn nk memain!)
n budak yang ke4 ni happened to be yang paling wat aku mendidih..n sumernya didenda(denda adalah rahsia,harap maaf!) n i gave them another chance to send their books tomorrow. if x,just watch out what they may face..wah!ganas giler ayat..miahahahhaha
n sorry mood aku terus hilang semalam nk ngajo,tapi dah tanggungjawab aku ajar la dengan muka yang sangat ketat+serius=garang giler..padan muka korang,sapa suh wat teacher hot!

**today**
after giving salam n reciting prayers..
me:ok,those who promised me their corrections today,plz send your book!
maka,bebudak yang x anto semlm pun..cpt2 la hantar(masa ni diorang dah mula gerun sikit,bagus!
me:it should be 9 books here,but i got only 7books here...who did not send their books?(haish,ada gak lagi yang nk kena ni)
pupils A:teacher,my question paper is with m sister. She takes it to her office. (huh?apa jadah alasan ko ni??)
me:huh?what?with ur sister?what she gonna do with ur paper?
pupils A:i don't know.
hadoii..camne punya org pun ada?aku malas tol la...
me:make sure u send ur book tomorrow. i dont wanna hear any crappy reasons from u anymore,understand?(mood masih baik lagi,pagi lagi...sejuk haha)
dia angguk n blah,actually mata dah bergenang..mintak simpati la tu..haahhh,aku x heran!aku tgh marah ni..
n budak yang merepek semalam tu pun still xhantar buku dia..aku dah naik hantu semula..
me:where's ur book?
pupil B: ummphh..umpphh..
me:ummphh..ummphhhh..u better tell me the truth!
pupil A: i had done it but the book is at my house(sila maafkan struktur ayat dia..baru Y3)
me:sure?u r x bluffing again?bcoz i'm x buying it(nada seyes x hengat ni)
pupils A:yes.at my house.(muka dah berkerut2)
me:go back to your house and take it,can u?or may i call ur father?(hahahahaha..masa ni aku dah bawak kuar henpon..ready to dial)
pupil A: i don't know my father's number.
me:gv me ur mother's number then.
pupil A: i dont know my mother's number.
me:haish..Khairi(he is da class monnitor),go n take ur class register. there is ur father's number in da register,right?
pupil A:(dah start kuar peluh jantan n angguk)
me:ok,u better tell me right now before i call ur parents,u did or u did not do ur work?!
pupil A:umphh....i don't..ummphhh
me:haaa!! see..agak dah!u lied to me again!u know what?i can't take it anymore.get out of my class!!!(ok..no la,of cos la that was x what i said..giler drama kan?the actual script was-->what?u lied again?)
pupil A:(wat muka terpinga-pinga)
haishhh..aku mula pikir apa nk wat ni..hadoiii,hangin satu badan dah ni..aku panggil dia kuar dpn kelas n denda sikit n warned him kalau aku xpat buku dia sok aku xkan kasi dia masuk kelas n aku dah menyampah tgk muka penipu dia...wahh

kesimpulannya arini,never believe ur pupils! sbb:
1)kalau check homework dia kata tak bawak buku--check beg dia,da book might happen to be in her/his bag.
2)kalau dia kata buku tertinggal-check gak dlm beg,n kadang2 derang sengaja tinggalkan sebab xsiap hmwork-gertak nk kol parents suh hantar buku dia,padahal x kol pun,pura2 je hehehe
3)kalau dia kata nk g toilet,jangan kasi kuar ramai..tnya sape yg ada 'hajat',sorg je kuar..kalau x,sampai habis masa diorg kat toilet.
4)kalau bg w/sheet..jangan kasi bawak balik..nnti ada je yang tertinggal la,xsiap la..siap/tak siap,hanto je!

buat memurid,jangan la nk menipu cikgu,x berkat ko belajo...cikgu2 ni dah masak sangat dah perzngai korang..dah tau taktik2 korg ^_~

5 comments:

  1. sabor je laaa
    i pn teringin gak nk hangin cmtu dgn budk standard 2 tuh. especially 2r tuh. tp x sampai hati.
    nk denda pn takut salah timing, mana tahu tp kakak u datang time tuh. selalu terkujat dgn dia.
    tp memg xleh terima laa alasan kakak dia bwk question paper tuh. sampai tahap tu bg alasan, brilliant

    p/s:cikgu dh masak dgn perangai korang a.k.a cikgu lg expert dgn alasan gitu time skool dulu.

    ReplyDelete
  2. oit, mencabar gakk kerje cikgu ni...huhuu... :-) sabar ye teacher faize...

    ReplyDelete
  3. macam alasan aku kat skolah dulu..

    ReplyDelete
  4. cik patung hujan:tau xpe,ekceli masa naik hantu tu i cuak gak kalau tetiba kakak u terjengah,well she kind off rajin meronda kan lately..huhu,sib bek ^_^ n btw,btol la tu,teacher dia dah expert dgn alasan2 cenggitu hehehehe
    asiah:hmm..sabor memang sabor,tapi kadang2 tu boleh hilang sabor gak tau..
    di:ko mesti selalu xwat h/work eh hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Alamak, gile mencabar la jadik cikgu ni.. Aku dah la mmg x sabo, klu kene ari2 camni, mau naik darah ni.. hoho Cancel la nk jadi cikgu...
    Sabo ye faize!

    ReplyDelete