Tuesday, March 22, 2011

owh ASTRO..

astro?dulu2 xkesah pun bila xde saluran berbayar ni,zaman aku kat matrik dulu..umah sape2 yang ada astro ni kira dah power abes n mesti org kaya ni..tapi,skang,bleh dikatakan most of Malaysian dah pakai astro..lelagi la sejak ada bermacam2 program realiti atau fantasi,lagila berbondong2 orang langgan astro,n pihak astro ni pun cerdik..mcm2 pakej la diintroducekan nk menambah kan bil customer dia..besela,org bisnes..sapa xmo untung?
aku mula menjebakkan diri ngan astro ni masa tahun2 kat uia lu..dok tgk tv,n masa tu layan kan BFF aku si SALEI ngan AF nye,zaman tu baru memula start AF. sejak tu gak ala aku start layan AF..masa zaman si zahid n sampai la yang latest si shahir..tapi,pada aku..masa AF2 n AF3 yang best,korang plak yang mana?eh..xmo la citer pasal AF..nnti aku wat entri lain,kita citer pasal AF bebetol ^_^
now,nk citer pasal astro..selalu kan kalau pasang ASTRO mesti la kena guna piring dia yang letak kat luo umah tu..tapi bbla aku dok kat desaminium ni,agak terkujat gak aku bila mamat cina yang pasang astro ni kata,kat apartment ni xguna piring tu..diorg guna smatv cable(apa jadah ntah..cable la kan?)n dia kata it all depends on da cable,kadang2 bleh ilang2 channel..leh?psal plak..byo kena byo cam bese gak,dah la ujan2 xpat tgk astro..hampagas!
bulan jan-no prob..cuma cam bese la time hujan,kadang2 xde service..
bulan feb-sama je cam januari
bulan mac-lebih kurang je, cuma dah start nampak line2 kat tv..memula ingat tv la yg prob(tapi,aku baru je pakai tv ni..xsampai 3 tahun lagi)..n ada la 2-3 kali channel ilang,biru je..aku dah malas...bukan reti pun aku nk godek2,kang lagi jahanam!
so..nk dijadikan cerita,a day before aku nk balik kg aritu..ari khamis dia wat hal..dr malam sampai ke pagi-BIIRRUUUUU je skrin tv aku..panas btol! jumaat tu,my dear hubby kol la maintenance,diorg datang pas jumaat..godek2 dia kata smartchannel ok,xde prob..dia kata cable aku yang problem..nk repair kena charge rm220..HAH?ujung2 bulan ni mana nk korek duit?tggu gaji la,mmg la bleh claim..tapi papehal kena dulukan dt kita dulu..haish!
so,tpaksa kitorg layan channel2 free je 2-3 minggu ni..hmmmm,xdapat tgk GLEE! geram btol!banyak lagi cerita xpat tgk!nyampah3!!!

No comments:

Post a Comment